Pořídit si tak mužete vlastní Jurský park, a to včetně 12metrového Tyrannosaura za ceny od 2 700 USD. Zájem projevují muzea, ale největší boom způsobili bohatí jednotlivci, kteří chtějí obry do vlastních zahrad. Co tento trend luxusní kuriozity říká o naší době?
Kupte si ho, ale odvezte si ho: Jak se sen o T-Rexovi mění v logistickou noční můru
Vypadá to jako gag — ale za tím je docela pragmatická realita: kupující musí zajistit demontáž, transport a uskladnění soch.
I přes to zájem exploduje; podle manažerky parku dostávali stovky žádostí už den po zveřejnění.
Hranice se stírají: Muzeum, zoo, nebo zahrada miliardáře? Kdo teď koupí krále Jurského období?
A to je zajímavé: znamená to, že hranice mezi veřejnou atrakcí, kuriozitou a „méně oficiálním sběratelstvím“ se stírají.
Co o nás říká T-Rex na Marketplace: Touha po výstřednosti a kultura přepychu
Populární touhy a kolektivní fantazie. Když lidé slyší „dinosaurus“, vybaví si děti, vzrušení, dobrodružství. Nabídka vlastního modelu může být výkřikem: „Chci mít něco výjimečného, výstředního.“
Kultura přepychu a kuriozit. V době, kdy umějí lidé nakupovat digitální art (NFT), komodifikovat zážitky nebo vlastní identitu, stát se „držitelem T-Rexe“ je logickým pokračováním té cesty.
Zánik parku a prodej T-Rexe na Facebook Marketplace je dokonalou tragikomedií naší doby. Sen o Jurském parku narazil na ekonomickou realitu, ale přetrvává v touze po výstřednosti a přepychu. Zůstává jen jediná otázka: je lepší, aby 12metrový král skončil v muzeu, nebo aby tvořil dominantu soukromého bazénu? Kdybyste měli tu možnost, kam byste umístili vlastního Tyrannosaura?
Zdroj: Focus.de, Foto: Ilustrační obrázek - PicRyl

